انواع میناکاری

میناکاری یکی از زیبا ترین هنر های اصیل ایرانی است که قدمتی بسیار طولانی دارد.از گذشته تاکنون هنرمندان به طرق و روش های مختلفی به ساخت ظروف میناکاری پرداخته اند.


بشقاب میناکاری


میناکاری بسته به روش تولید به 5 دسته تقسیم میشود: مینای خانه بندی، مینای نقاشی، مینای مرصع، مینای شکری و مینای برجسته، که تفاوت این 5 نوع میناکاری به مراحل ساخت و تولید زیرساخت تا نقاشی و لعاب کاری بستگی دارد.


بشقاب مینا طرح ختایی


تقسیم بندی دیگر ظروف میناکاری اصفهان به نقوش حک شده بر روی ظروف بستگی دارد. این طرح ها و نقش ها به چهار دسته ی اسلیمی، ختایی، گل و مرغ و یا ترکیبی از این طرح ها باهم، تقسیم میشوند.


بشقاب مینا.


اطلاعات بیشتر و خرید

نقوش اسلیمی یکی از کاربردی ترین و مهم ترین نقوش مینا میباشد و میناکاری در اصفهان بیشتر به همین سبک و سیاق رونق یافته است. طرح های ختایی به نسبت بقیه ی طرح و نقش ها رایج تر است ولی در مقابل نقوش اسلیمی، هیچ نقشی نمیتواند پیشتاز شود.


بشقاب مینا طرح اسلیمی


اطلاعات بیشتر و خرید

بشقاب های میناکاری هر دو اثر دست استاد فرهیخته، استاد مداح الحسینی میباشد با این تفاوت که یکی را با نقش اسلیمی و دیگری  را با نقوش ختایی مزین نموده است و هر کدام به نوع خود زیبایی منحصر به فردی دارند، قیمت هر دو بشقاب نیز 69000 تومان میباشد.


ساعت دیواری مینا


اطلاعات بیشتر و خرید

ساعت میناکاری نیز تلفیقی از دو هنر زیبا و برجسته ی مینا و خاتم میباشد که از نمونه های ارزشمند این هنر است. ارزش واقعی آن 98000 تومان است ولی به قیمت 85000 تومان به فروش میرسد.